Telefoniczne zapisy

Pon-Pt  12:00 - 20:00

Sob       12:00 - 15:00

Leczenie grzybicy

Grzybice to grupa wysoce zaraźliwych chorób zakaźnych ludzi i zwierząt wywołana przez mikroskopijne grzyby. Gdy korzystamy często z basenu, sauny, solarium czy siłowni, zdarza się zapomnieć własnych klapek i chodzimy boso w miejscach publicznych. Ta z pozoru niewinna czynność bardzo łatwo może zakończyć się infekcją grzybiczą w obrębie stóp. Najczęstszą postacią grzybicy stóp jest grzybica paznokci, ale chorobotwórcze grzyby lubią lokować się też w ciepłym i wilgotnym miejscu, jakim są przestrzenie między palcami. Pierwszym objawem bywa zaczerwienienie i swędzenie skóry, zwłaszcza umiejscowione w przestrzeniach między palcami. Skóra może też ulegać zwiększonemu łuszczeniu.

Paznokcie zajęte infekcją grzybiczą stają się zażółcone, matowe i kruche. W miarę postępowania procesu chorobowego mogą ulegać pęknięciom i odwarstwianiu. W zależności od postaci grzybicy i tego, czy zajęła skórę stóp czy paznokcie, lekarz dermatolog dobierze odpowiednie leczenie ogólne i miejscowe. Na ogół polega ono na przyjmowaniu doustnych leków przeciwgrzybiczych połączonych z terapią miejscową za pomocą maści.

Zarówno grzybica skóry, jak i grzybica paznokci wymagają konsekwencji i systematyczności w leczeniu oraz kontynuowania terapii do momentu zakończenia wyznaczonego przez lekarza. Tylko takie postępowanie gwarantuje nam trwałe wyleczenie. Jeśli boimy się zakażenia grzybicą stóp musimy przede wszystkim zadbać o właściwą higienę stóp i profilaktykę. Nie musimy rezygnować z ulubionych form spędzania wolnego czasu jak basen czy siłownia. Należy jednak pamiętać zawsze o własnych klapkach, własnym ręczniku i dokładnym wysuszeniu stóp, a najlepiej o użyciu preparatu odkażającego lub wymoczeniu w wodzie z dodatkiem antyseptycznego olejku, na przykład olejku z drzewa herbacianego. Unikajmy także noszenia cały dzień ciasnego, nieprzewiewnego obuwia i skarpetek z syntetycznych materiałów.